Svag svensk krona påverkar dagligvaruhandelns utveckling. Inom e-handeln driver hemleverans på utvecklingen.
Efter etableringar både i Sverige och Finland under våren öppnar Granit flaggskepp i Finland, gör comeback i Uppsala och lanserar webbutik i Norge.
Skärholmen Centrum har inlett ett designsamarbete. Det första resultatet är en bag med ett street-inspirerat motiv.
Köpcentrum lämplig plats för att utveckla en mobilitetshubb för framtidens hållbara transporter.
Utvecklingen av Ringen Centrum i Stockholm går in i en ny fas. Detta är på gång.
Snabbare betalning ska minska väntetiden. Starbucks testar just nu en ny betallösning.
Den 18:e september öppnar skribenten och programledaren Nina Campioni en pop up i Mood i Stockholm.
Lyko öppnar sitt största flaggskepp hittills med visionen att ta ut svängarna rejält.
I höst kan Frölunda Torgs besökare lära sig sticka – och umgås med hantverkskunniga pensionärer.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.