Coop ger mest tillbaka

För den som gör sina inköp med sitt kundkort ger Coops medlemsprogram mest tillbaka. Det visar en kartläggning av kundprogrammen i dagligvaruhandeln som det oberoende testföretaget Testfakta Research genomfört.

Betalkort ska bli säkrare med kvantfysik

Betalkort med magnetremsa och chip är gammal skåpmat. Snart är det dags för en rejäl ansiktslyftning för korten när de tar steget in i kvantfysiken.

Svensk modekedja flyttar

Under våren flyttar klädkedjan MQ till nya lokaler på Östra Storgatan.

Detaljhandelns fem tyngsta trender 2015


Svag handel i Storbritannien

Omsättningen i den brittiska detaljhandeln sjönk 0,4 procent i december.

Forever 21 öppnar ny butik i Peking

Amerikanska modekedjan Forever 21 har öppnad sin andra butik i Peking.

Vencom hyr ut i Värmdö

Vencom hyr ut till Clas Ohlson, Picard och Villeroy & Boch i Värmdö Köpcentrum.

Så når du framgång i servicehandeln

Så når du framgång i servicehandeln

För att lyckas i servicehandeln i framtiden måste man överträffa kundernas förväntningar. Och den som har en övergripande mission kan dessutom bygga nyttiga succékategorier.

Ökad hushållskonsumtion

Mellan oktober och november ökade konsumtionen, i säsongrensade värden, med 0,6 procent. För perioden september-november var ökningen 0,3 procent, i säsongrensade tal, jämfört med perioden juni-augusti. Hushållskonsumtionen ökade med 2,5 procent under oktober 2014 jämfört med motsvarande månad år 2013.

Forums säkerhet ifrågasatt

På kort tid har tre butiker i Nacka Forum haft besök av tjuvar