”Risk för minskad försäljning”

"Det är många bitar i regeringens budget som tyvärr påverkar handeln negativt", säger Bengt Hedlund, vd i Butikerna.

Bauhaus gör barnsatsning

Med det nya barnkonceptet Skaparglädje vill byggvaruhuset Bauhaus utbilda barn i hantverkets grunder.

Media Markt julrustar personalen

I veckan var det åter dags för Media Markts stora internmässa, där kedjan samlar sina leverantörer för att utbilda personalen.

Happy Socks utökar

Strumpleverantören Happy Socks öppnar tre tillfälliga butiker i höst.

Sämre än väntat för Amazon

Den amerikanska e-handelsjätten Amazon redovisar en större förlust för tredje kvartalet än väntat.

Varuhuset bygger relationer via omnichannel

Den amerikanska varuhuskedjan Macy's har inlett ett samarbete med Google för att öka sitt erbjudande via omnichannel.

Internationell matkedja till Sverige

Efter Dunkin´ Donuts intåg i Sverige har nu ytterligare en stor internationell kedja ställt in siktet på Sverige.

Tufft läge för K-Rauta

K-Rauta backade kraftigt under det tredje kvartalet.

Fortsatt uppåt för handeln i Borlänge

I veckan är det ett år sedan Ikea öppnade i Borlänge. Näringslivschef Åsa Svedjetun gläds åt att omsättningen i kommunens handelsföretag passerat fyra miljarder under 2013 - och när 2014 summeras lär ökningen vara stor.

Gekås vill ha fler p–platser

2 700 parkeringsplatser är inte nog – Gekås vill också bygga ny infartsväg.