Personalisering central i ny kundklubb

Personalisering central i ny kundklubb

”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.

Konsumenten överväger cirkulära sparåtgärder

Konsumenten överväger cirkulära sparåtgärder

Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.

Stärker upplevelsen med smartklockor

Stärker upplevelsen med smartklockor

Kronans Apotek låter sin personal koppla upp sig med smartklockor. Syftet är att leverera bättre service och kundupplevelse i butik.

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.

Lakritsroten storsatsar i ny marknadsplats

Lakritsroten storsatsar i ny marknadsplats

Under vintern öppnar butikskedjan Lakritsroten sin största satsning hittills. Etableringen sker i en helt ny marknadsplats.

Oatly Group utser ny VD för Norden

Oatly Group utser ny VD för Norden

Ilse Siekkinen blir ny VD för Norden för Oatly Group. Hon kommer ansvara för Oatlys kommande tillväxtfas i Norden.

”Från ord till bord” – så agerar konsumenten

”Från ord till bord” – så agerar konsumenten

Köper konsumenterna det man tänkt från början? I projektet Från ord till bord kartlägger två forskare hushållens konsumtionsmönster.

Lindex och MQ Marqet till Tyresö Centrum

Lindex och MQ Marqet till Tyresö Centrum

Nyheterna har varit många på Tyresö Centrum det senaste året. Nu presenteras ytterligare tillskott i utbudet.

Den nya konsumenten växer fram

Den nya konsumenten växer fram

Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.

Ny marknadschef utsedd på Specsavers

Ny marknadschef utsedd på Specsavers

Ellen Samuelsson är ny marknadschef på Specsavers. Hon har jobbat på företagets marknadsavdelning sedan 2019 i ett flertal roller.