”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.
Kronans Apotek låter sin personal koppla upp sig med smartklockor. Syftet är att leverera bättre service och kundupplevelse i butik.
De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.
Under vintern öppnar butikskedjan Lakritsroten sin största satsning hittills. Etableringen sker i en helt ny marknadsplats.
Ilse Siekkinen blir ny VD för Norden för Oatly Group. Hon kommer ansvara för Oatlys kommande tillväxtfas i Norden.
Köper konsumenterna det man tänkt från början? I projektet Från ord till bord kartlägger två forskare hushållens konsumtionsmönster.
Nyheterna har varit många på Tyresö Centrum det senaste året. Nu presenteras ytterligare tillskott i utbudet.
Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.
Ellen Samuelsson är ny marknadschef på Specsavers. Hon har jobbat på företagets marknadsavdelning sedan 2019 i ett flertal roller.