En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Den klassiska blå boxen blir en kanal av många i varumärkets strategi. Framtidens retail handlar för Ikea om såväl nya mötesplatser som upplevelser.
Willys öppnar sin tredje butik i Västerås. Butiken, som öppnar under nästa år, kommer att ligga i Stenby handelsområde.
Med automatiserade fulfillment centers bäddar kedjan för snabba leveranser – och utökar butikernas användningsområde.
Kronans Apotek har utsett Hanna Berglund till Head of Brand & Creative. Hon kommer närmast från varumärket El Taco Truck.
Möbeluthyraren Beleco öppnar ett pop up-showroom tillsammans med sina partners Swedese och ArtAround.
Mer än varannan som jobbar med service inom detaljhandeln har funderat på att säga upp sig. Detta är tyngsta orsaken.
Jobbkiosker kommer placeras ut runt om i Sverige och i butik får servetterna en helt ny funktion.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.