Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Volvo skapar en kreativ hubb för varumärket. Destinationen öppnar sina dörrar med ambitionen att inspirera, underhålla, utmana och utbilda.
Prada öppnar under sommaren sin andra butik i Stockholm. Den nya konceptbutiken erbjuder mode och accessoarer för män.
Som ett led i arbetet med folkhälsofrågor vill dagligvaruhandeln öka fokus på försäljningen av frukt och grönsaker.
Upp som en sol, ner som en pannkaka har varit känslan med Direct-To-Consumer. Men Warby Parker planerar en fortsatt fysisk expansion.
Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.
Hästens har inlett ett nytt samarbete som ska leda till att varumärket öppnar ett 20-tal nya butiker.
Stockmanns styrelse har utsett Susanne Ehnbåge till Stockmannkoncernens verkställande direktör.
I höst flyttar Kappahl in i Ringen på Söder i Stockholm. Centrumet genomgår just nu en ombyggnation.
Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.