Pommes frites lyfts till nya höjder

Pommes frites lyfts till nya höjder

Ett nytt koncept har som mål att lyfta pommes frites från snabbmat till premiumprodukt.

Festival ska inspirera till hållbara val 

Festival ska inspirera till hållbara val 

Unibail-Rodamco-Westfield lanserar The Westfield Good Festival. Syftet är att bidra med kunskap och inspiration kring hållbarhet.

Här är nyheterna i Ikeas senaste koncept

Här är nyheterna i Ikeas senaste koncept

Den 25 maj är det invigningsfest på nya Ikea Kållered. Besökarna möts av en hel del intressanta nyheter. Se bilderna!

Storkedja lanserar smart experimentbutik

Storkedja lanserar smart experimentbutik

Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.

Två F&B-etableringar i stadskärnan

Två F&B-etableringar i stadskärnan

Under juni etableras två verksamheter inom Food & Beverage. Man öppnar i centrala lägen i stadskärnan.

Obemannad butik – för personfordon

Obemannad butik – för personfordon

En obemannad butik med möjlighet att utforska – och beställa – mopeder och motorcyklar har öppnat i Stockholm.

Lokalt fokus i ny fransk destination

Lokalt fokus i ny fransk destination

Projektet har funnits på ritbordet i 30 år – nu har det till slut öppnat. Paris har fått en ny destination med shopping, hantverk, konst och regional mat.

Mister York växer med ny etablering

Mister York växer med ny etablering

Den snabbväxande kedjan Mister York satsar stort på att etablera sig i södra Sverige – detta blir den 15:e enheten.

Eatary vill göra hamnområde till matdestination

Eatary vill göra hamnområde till matdestination

Här skapas en plats med potential att bli en stor och levande mat- och upplevelsedestination. Något som Eatery vill bidra till.

Klassisk retaildestination gör comeback

Klassisk retaildestination gör comeback

En av Storbritanniens mest kända detaljhandelsdestinationer återvänder till klassisk adress. Efter det väntar etableringar i övriga Europa.