Lokal förankring, unika miljöer och ett trendkänsligt utbud. Food halls vinner mark i Europa – ett tiotal etableringar är nu på gång.
En studie visar att virtuella provrum minskar antalet returer radikalt. Nu lanseras ett uppdaterat virtuellt personaliserat alternativ.
Sofia Ekensten har utsetts till varumärkesdirektör för Ellos med övergripande ansvar att leda Ellos operativa utveckling.
Kedjan har tagit fram ett nytt realityserieformat, skräddarsytt för Tiktok. Ambitionen är att inspirera och engagera.
Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
H&M har öppnat en pop up-butik för kedjans nya varumärke. Satsningen innebär att man tar sitt första steg in i ett varuhus.
Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.
Kedjan utökar sin tjänst för second hand-plagg. Både inlämning och försäljning har överträffat förväntningarna.
Den smarta fysiska butiken kommer bli ännu viktigare i framtiden. Det menar Ica i en ny rapport – så här ska det gå till.
Ingka Centres lanserar ett nytt namn för sina europeiska mötesplatser. Detta är bakgrunden.