Klädmärket Odd Molly öppnar en pop up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken är den andra i Sverige och erbjuder varumärkets nya kollektion. Den öppnar i dag den 13:e oktober.
Odd Mollys pop up kommer ha öppet till 31 januari 2024. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot att få visa upp sitt utbud för helsingborgarna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga. We are perfect ’cause we are not, säger Marie Olsson Nylander.
En perfekt trafikdrivare
Lokalen som Odd Molly öppnar i ägs av fastighetsbolaget Jefast.
– Långsiktigt ser vi stora möjligheter att med övriga aktörer fortsätta utveckla Sundstorget och göra det ännu mer attraktivt. En aktör som Odd Molly är en perfekt trafikdrivare och det känns extra kul att de valt att etablera sig i stadskärnan, säger Cassandra Jertshagen, VD på Jefast.
Förknippas med regionen
Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på att Odd Molly har valt att satsa på en pop up-butik i just Helsingborg.
– Varumärket Odd Molly har under 2000-talet etsat sig fast i många kunders minne och när nu Marie Olsson Nylander, som är starkt förknippad med regionen, släpper sin första kollektion så är det extremt kul att valet föll på en etablering i stadskärnan, säger Martin Klinteberg.