Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
”Vi skapar en helhetslösning där samma känsla och information förmedlas i butik som digitalt.”
I pandemins fotspår konverteras stängda butiker till lokala leveranshubbar. Strategin medför flera fördelar.
Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.
Amerikanska kedjan Costco, som i dagarna offentliggjorde sin första etablering i Sverige, har inlett tester av curbside pickup.
Nu lanserar kedjan en lösning för beställningar och upphämtning via mobilen. Detta ska öka säkerheten och minska friktionen.
Syftet är att hjälpa butikerna nå ut till en bredare målgrupp samt möta nya kanaloberoende beteenden.
Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.