Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
Indiska erbjuder nu hemleverans i stora delar av Sverige. Den som vill kan dessutom bli guidad genom köpet via telefon.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.
Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.
Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.
I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.