Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Nu adderar kedjan sin hittills största fysiska butik till sin mix av ”boundaryless retail”. Upplevelsen förstärks med senaste 5G-tekniken och en IoT-plattform.
Vi står inför ett nytt decennium – men har du tillräcklig koll? Låt oss sudda ut din Fear of Missing Out. Här är 20 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Sara Rosengren, professor och ansvarig för Handelshögskolans Center for Retailing, vill flytta fokus till efter köpet.
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.