De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Digitala inslag, nya avdelningar och världspremiär för en ny variant av tag själv-lager. Ikea har uppdaterat varuhuset.
Adlibris öppnar sin fjärde fysiska butik med ett nytt koncept. Etableringen är en del av en uppdatering av varumärket.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.