Vägen till konsumentens (nya) hjärta

Vägen till konsumentens (nya) hjärta

De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Digitala inslag, nya avdelningar och världspremiär för en ny variant av tag själv-lager. Ikea har uppdaterat varuhuset.

Adlibris uppdaterar varumärket

Adlibris uppdaterar varumärket

Adlibris öppnar sin fjärde fysiska butik med ett nytt koncept. Etableringen är en del av en uppdatering av varumärket.

Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.

Detaljhandelns 10 viktigaste trender

Detaljhandelns 10 viktigaste trender

Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.

Detta förväntar sig kunden 2024

Detta förväntar sig kunden 2024

Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.

Sex av tio rör sig sömlöst mellan kanaler

Sex av tio rör sig sömlöst mellan kanaler

Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.

Butiken – en plats för kundrekrytering

Butiken – en plats för kundrekrytering

När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.

Så vill konsumenten ha framtidens butik

Så vill konsumenten ha framtidens butik

Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.