Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
Inför julen lanserar H&M Home en röstapplikation som med inspiration, tips och idéer ska underlätta jakten på rätt julklappar.
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".