7-Eleven och Foodora i samarbete

7-Eleven och Foodora i samarbete

Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.

Car commerce i den uppkopplade bilen

Car commerce i den uppkopplade bilen

I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta. 

Lindex testar nytt butikskoncept

Lindex testar nytt butikskoncept


Röstassistenter vinner mark

Röstassistenter vinner mark

Inom tre år får digitala röstassistenter sitt stora genombrott. En ny rapport tyder på att man främst kommer ta försäljning av fysiska butiker.

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.

Sju av tio spås handla dagligvaror online

Sju av tio spås handla dagligvaror online

Det går snabbt nu. År 2024 kommer 70 procent av konsumenterna handla dagligvaror online. Det menar man i en nyligen publicerad rapport där man också presenterar sex digitala uppmaningar för framgång via omnichannel.

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad har mindre försäljningsyta, kompletteras av e-handel och fungerar som fulfillment-center. Carrefours vision för 2020 ger en bild av morgondagens dagligvaruhandel. Vi har tittat närmare på den.  

Online to offline för ny dagligvarukedja

Online to offline för ny dagligvarukedja

Logistiken och effektiviteten finns redan på plats. När onlinejätten öppnar en fysisk dagligvarukedja är förutsättningarna helt nya. Inte minst för att man äger hela logistiken inklusive sista kilometern.

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

Nu testar modekedjan Zara ett nytt system för självbetjäning gällande utlämning av varor köpta online. Den automatiska anläggningen kan hantera tusentals paket och baseras på självlärande teknik.