Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

Gap satsar stort i Kina. Det nya, och hittills största, flaggskeppet är en markering att man tror på marknaden – och på det personliga mötet i fysiska butiker. Den digitala närvaron är central i konceptet.

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

I helgen invigdes Audis första anläggning med Virtual Reality-försäljning. För varumärket var detta ytterligare ett steg i strategin att koppla samman de fysiska bilhallarna med onlinevärldens styrkor.

Detaljhandelns sju dödssynder

Detaljhandelns sju dödssynder

För många butiker, dålig koll på omnichannel och för stor tilltro till varumärken. Här är de sju synderna inom den moderna detaljhandeln som särskiljer morgondagens vinnare – och förlorare.  

Onlineshopping i butik hos Twilfit

Onlineshopping i butik hos Twilfit

Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.

Dagligvarukedjan säljer via digital assistent

Dagligvarukedjan säljer via digital assistent

Utvecklingen går mot en detaljhandel online utan gränssnitt. Ett bevis på det är att en ledande dagligvarukedja nu börjar sälja sina varor via Google Home, den digitala och röststyrda assistenten.

Fabletics personaliserar med ny teknik

Fabletics personaliserar med ny teknik

Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.

”Retail är på väg mot en 50/50-värld”

”Retail är på väg mot en 50/50-värld”

En detaljhandelsexpert spår att detaljisterna inom kort kommer generera 50 procent av sin omsättning online.

Social commerce vägen framåt för Aldo

Social commerce vägen framåt för Aldo

Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.

Spikrakt uppåt för Missguided

Spikrakt uppåt för Missguided

Onlineaktören Missguided öppnade sin första fysiska butik under förra året. Nu planerar man en andra butik samtidigt som omsättning skjuter i höjden.

Framtidens butik är här

Framtidens butik är här

In- och utcheckning via mobilen, automatisk tillgång till kundens preferenser och köphistorik. Under hösten lanseras en modulbaserad lösning för den som vill bygga framtidens butik.