Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.

Världens största kedja köper Bonobos

Världens största kedja köper Bonobos

Bonobos har uppmärksammats för sin affärsmodell som kombinerar mode online med fysiska butiker. Nu sägs man vara överens med Walmart om ett stundande uppköp.

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Det är personalisering, pris och leveransalternativ som är de viktigaste påverkande faktorerna på vägen fram till ett köp. Det visar en årlig undersökning bland 3 000 konsumenter.

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.

Jula släpper katalog i en ny app

Jula släpper katalog i en ny app


Hööks lanserar ny e-handelslösning

Hööks lanserar ny e-handelslösning

Hööks hästsport satsar på en ny e-handelslösning som stödjer företagets strategi för omnichannel. Den bäddar för en integrerad kampanjhantering.

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.

Alexa gör entré hos Starbucks

Alexa gör entré hos Starbucks

Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.

Birchbox öppnar första butiken i Europa

Birchbox öppnar första butiken i Europa

Kunderna som handlar i Birchbox fysiska butik har tre gånger högre livstidsvärde än onlinekunderna. Därför prioriteras fysisk retail, och nu är siktet inställt på Europa.