Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
Du hör dem på konferensen, du läser om dem i dina flöden. Vi har sammanställt 2024 års buzzwords som du verkligen behöver ha koll på.
En del av modekedjans yta förvandlades till Shein-butik. Detta är det första konkreta exemplet på samarbetet.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.
Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Med automatiserade fulfillment centers bäddar kedjan för snabba leveranser – och utökar butikernas användningsområde.