”Digitaliseringen når snart 99 procent”

”Digitaliseringen når snart 99 procent”

Den digitala handelns betydelse sträcker sig bortom genomförda transaktioner. Snart kommer de digitala influenserna uppgå till 99 procent, och detaljhandeln ställs inför upp till 21 olika kontaktytor mot kunden. Det förändrar allt.

Här vill kunden ha personaliserade budskap

Här vill kunden ha personaliserade budskap

Konsumenterna har höga förväntningar på detaljisternas förmåga att dela med sig av relevant information. Men verkligheten visar på ett stort gap mellan förväntning och genomförande. Trots att personalisering visar sig leda till ökad försäljning.

Kedjor inför avgift för click & collect

Kedjor inför avgift för click & collect

Nu börjar flera kedjor införa avgifter för click & collect. Själva kallar man mottagandet friktionsfritt, konsumenterna verkar vara av en annan uppfattning.

Butiken är död, länge leve den nya butiken!

Butiken är död, länge leve den nya butiken!

Olyckskorparna kraxar för full hals: Butiken är död! Och det är sant, men samtidigt växer den nya tidens butik fram, som en metamorfos mellan den digitala och fysiska handeln. Så här ser den ut.

Dramatisk ökning av digitala influenser

Dramatisk ökning av digitala influenser

Uppåt med 300 procent! Det har skett en dramatisk ökning sett till hur digitala influenser påverkar försäljningen i fysiska butiker. Detta enligt en ny undersökning som också visar på stora möjligheter att påverka köpprocessen.

Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Nu lanserar Akademibokhandeln en ny digital tjänst som gör det möjligt för kunden att via webbplatsen reservera böcker i kedjans butiker.

”Inte omnichannel – kontaktytor mot samhället”

”Inte omnichannel – kontaktytor mot samhället”

Nu laddar Ikea för att öppna sin första butik i Indien. Man räknar med att slå upp dörrarna under 2017. Man gör det med en affärsmodell där e-handeln är en del av de fysiska butikerna. VD Juvencio Maeztu vill hellre kalla det kontaktytor än omnichannel.

Så förändrar mobilen köpprocessen

Så förändrar mobilen köpprocessen

Den mobila konsumentens beteende påverkar alla. Här är fem tunga fakta om det nya kundbeteendet som förändrar köprocessen. Texten är ett utdrag ur Handelstrenders trendrapport Den mobila konsumenten som kartlägger de nya processerna.

Nu testas ny teknik för personalisering

Nu testas ny teknik för personalisering

Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.

Här är drivkrafterna bakom click & collect

Här är drivkrafterna bakom click & collect

Kunderna vill undvika fraktkostnader. Det är den enskilt största anledningen till att man väljer att hämta sina varor i butik. Det visar en kartläggning av click & collect-kunderna.