Åtta snackisar i den disruptiva handeln

Åtta snackisar i den disruptiva handeln

Aldrig har innovation och nytänkande varit så hett i detaljhandeln – men att genomföra förändringarna är inte alltid så lätt. Här är de åtta ämnesområden det pratas mest om i den disruptiva handeln just nu.

Så ska världens största kedja digitaliseras

Så ska världens största kedja digitaliseras


Det uppkopplade köpcentrumet

Det uppkopplade köpcentrumet


”Varför bara begränsa sig till internet?”

”Varför bara begränsa sig till internet?”

"Varför bara begränsa sig till internet?” E-startup öppnar butik med kundlounge.

Så gör du succé i framtidens detaljhandel

Så gör du succé i framtidens detaljhandel

Bekvämlighet, pris, valmöjligheter och upplevelser är avgörande faktorer i framtidens detaljhandel. Men begreppen innebär inte längre vad de brukade göra, den uppkopplade konsumenten har gett dem helt nya innebörder. Det visar en ny studie.

Så går Eleven från e-handel till omnikanal

Så går Eleven från e-handel till omnikanal


NetonNet lanserar Swish

NetonNet lanserar Swish

Från i dag lanserar NetOnNet lanserar Swish som betalsätt för köp som görs på NetOnNet.se.

Audio Video satsar på omnikanal

Audio Video satsar på omnikanal

Med över 100 butiker runt om i landet är Audio Video en av Sveriges största aktörer inom hemelektronik. Audio Video väljer nu Jetshop Commerce för sin omnikanalsatsning.

Sitoo först med Klarna i fysisk butik

Sitoo först med Klarna i fysisk butik

Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Det innebär att alla handlare med Sitoo Kassaregister kommer att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.

Ny teknik lockar kunden offline

Ny teknik lockar kunden offline

Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.