Varannan kund har avbrutit ett mobilköp


Klassiska Tiffany’s tar hjälp av ny teknik


Fem nyckeltrender inom retail

Fem nyckeltrender inom retail


The Future of Retail – 10 heta trender

The Future of Retail – 10 heta trender

Framtidens detaljhandel är personanpassad, bygger på samarbeten och är ännu mer socialt influerad. Det visar en ny rapport från Planet Retail. Läs om de tio trenderna här.

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

I slutet av 2014 uttalade sig tre VD:ar inom e-handeln om trender inför det kommande året. Nu stämmer vi av utvecklingen med ytterligare några röster från branschen: Patrik Müller, marknadschef på DIBS, och Jonni Harrius, Delivery Manager på Ateles. Hit pekar e-handelstrenderna efter halva 2015.

Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Detaljhandelns landskap har förändrats drastiskt under de senaste åren. Omnichannel är inte längre en framtidsvision. Konsumenterna rör sig mellan kanalerna och endast två av hundra köper något vid sitt första besök på en webbplats.

Designonline öppnar fysiska butiker

Designonline, en av Skandinaviens största designbutiker på nätet, startar fysiska butiker både i Sverige och utomlands.

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.

​Sverige bäst i Skandinavien på Omnichannel

Trots att det finns flera länder som kommit längre är Sverige den nation i Skandinavien som snabbast lyckats anpassa sig, för att möta kunden på ett sömlöst vis genom sina säljkanaler.

Cervera satsar på omnichannel

Cerverakedjan stärker nu greppet om sin e-handel.