Sömlös shoppingupplevelse med digitala väggar

Sömlös shoppingupplevelse med digitala väggar

Interaktiva digitala väggar och RFID-teknik skapar sömlös shoppingupplevelse.

Fördel webrooming i julhandeln

Inför julhandeln tänker 68 procent ägna sig åt webrooming medan bara 49 procent planerar showrooming.

Ökat utbud med E-handel i butik

Nu kan fysiska butiker utöka sitt produktutbud på plats utan att behöva öka ytan.

Waitrose kunder scannar hemma

Den brittiska kedjan Waitrose har inlett ett samarbete med amerikanska Hiku för att få fram en scanner som kunderna ska använda i hemmet.

Fem saker att undvika i m-handeln

Julhandeln står för dörren och de mobila enheterna står för sitt stora genombrott i försäljningen. Här är fem missar du inte får göra.

Liberty mixar iBeacon och sociala medier

Ett av Londons ledande modevaruhus lanserar nu en app som ger kunderna tips i realtid i butiken – baserat på deras agerande i sociala medier.

Kunden tar tekniken till hjälp i julhandeln

Konsumenterna gör allt fler inköp via mobila enheter. Nu gör tekniken också att priskonkurrensen ökar i årets julhandel.

L’Oreal köper omnichannelkedja

L'Oreal USA köper upp New York-baserade omnichannelföretaget Carol's Daugther.

Dramatiskt ökade investeringar i omnichannel

Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.

Kanalerna samverkar hos Ikea

Henrik Tunér, Web & Digital Manager på Ikea Sverige, berättar om utmaningen med att ha flera kanaler som ska marknadsföras via den digitala närvaron.