Interaktiva digitala väggar och RFID-teknik skapar sömlös shoppingupplevelse.
Inför julhandeln tänker 68 procent ägna sig åt webrooming medan bara 49 procent planerar showrooming.
Nu kan fysiska butiker utöka sitt produktutbud på plats utan att behöva öka ytan.
Den brittiska kedjan Waitrose har inlett ett samarbete med amerikanska Hiku för att få fram en scanner som kunderna ska använda i hemmet.
Julhandeln står för dörren och de mobila enheterna står för sitt stora genombrott i försäljningen. Här är fem missar du inte får göra.
Ett av Londons ledande modevaruhus lanserar nu en app som ger kunderna tips i realtid i butiken – baserat på deras agerande i sociala medier.
Konsumenterna gör allt fler inköp via mobila enheter. Nu gör tekniken också att priskonkurrensen ökar i årets julhandel.
L'Oreal USA köper upp New York-baserade omnichannelföretaget Carol's Daugther.
Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.
Henrik Tunér, Web & Digital Manager på Ikea Sverige, berättar om utmaningen med att ha flera kanaler som ska marknadsföras via den digitala närvaron.