Urban Deli ger sig ut på vägarna. ”Vi vill möta kunden där kunden är, oavsett om det är på kontoret eller hemma”.
Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Nu går padelaktörerna samman med en gemensam vision att skapa en länk mellan e-handel och de fysiska hallarna.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.