Köpcentrumkedja öppnar marknadsplats

Köpcentrumkedja öppnar marknadsplats

Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.

Curbside pickup – en vinnande strategi

Curbside pickup – en vinnande strategi

Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup.

Närmare kunderna med fysisk butik

Närmare kunderna med fysisk butik

E-handelsföretaget Jollyroom har öppnat fysisk butik i Stockholm. ”En chans att komma närmare kunden”.

Bikester närmare kunden med nytt nätverk

Bikester närmare kunden med nytt nätverk

Cykelhandlarens ambitioner är att skapa ett heltäckande nätverk i Sverige och senare i hela Norden.

Dags att skapa den nya butiksupplevelsen

Dags att skapa den nya butiksupplevelsen

Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.

Här är Nikes nya digitala butikskoncept

Här är Nikes nya digitala butikskoncept

Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.

Årets julhandel flyttar online

Årets julhandel flyttar online

Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.