Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup.
E-handelsföretaget Jollyroom har öppnat fysisk butik i Stockholm. ”En chans att komma närmare kunden”.
Cykelhandlarens ambitioner är att skapa ett heltäckande nätverk i Sverige och senare i hela Norden.
Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.