Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.
Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.
Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.
I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Nu adderar kedjan sin hittills största fysiska butik till sin mix av ”boundaryless retail”. Upplevelsen förstärks med senaste 5G-tekniken och en IoT-plattform.