Optimera dina sociala kanaler i tio steg

Optimera dina sociala kanaler i tio steg

Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.

Ica snabblanserar app för e-leveranser

Ica snabblanserar app för e-leveranser

För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.

Best Buy ställer om helt till curbside pickup

Best Buy ställer om helt till curbside pickup

Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.

Curbside pickup hos Biltema

Curbside pickup hos Biltema

Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.

Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.

Freshippo utvecklar nya butiksformat

Freshippo utvecklar nya butiksformat

Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.

Utökad satsning på curbside pickup

Utökad satsning på curbside pickup

Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.

Framtidsbutiken lyfter med 5G och IoT

Framtidsbutiken lyfter med 5G och IoT

Nu adderar kedjan sin hittills största fysiska butik till sin mix av ”boundaryless retail”. Upplevelsen förstärks med senaste 5G-tekniken och en IoT-plattform.