Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Nu går padelaktörerna samman med en gemensam vision att skapa en länk mellan e-handel och de fysiska hallarna.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.
Inför det kommande året satsar Ikea stort på effektiv fulfillment av ordrar. Ett område där butiken blir allt mer central och automation har gjort entré.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.