Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.

Curbside med returhantering och kaffe

Curbside med returhantering och kaffe

Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.

Live shopping bidrar till sömlös upplevelse

Live shopping bidrar till sömlös upplevelse

Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.

Nytt padelkoncept rullas ut i butik och online

Nytt padelkoncept rullas ut i butik och online

Nu går padelaktörerna samman med en gemensam vision att skapa en länk mellan e-handel och de fysiska hallarna.

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.

Hybridshoppingen har fått fäste

Hybridshoppingen har fått fäste

Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.

Butiken allt viktigare för Ikeas fulfillment

Butiken allt viktigare för Ikeas fulfillment

Inför det kommande året satsar Ikea stort på effektiv fulfillment av ordrar. Ett område där butiken blir allt mer central och automation har gjort entré.

Nio av tio inleder shoppingen online

Nio av tio inleder shoppingen online

De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.