Stadium lanserar ett nytt koncept för online-to-offline med beställningsskärmar, personlig service och fri frakt. ”Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden”, säger VD Karl Eklöf.
Med hjälp av nya uppkopplade skärmar, en order-in-store-lösning samt personlig service i butik menar kedjan nu att man suddar ut gränsen mellan e-handel och fysisk butiksupplevelse. Det nya konceptet innehåller enligt Stadium ett modernare uttryck, lättare navigering och tydligare produktpresentationer.
Erbjuder hela sortimentet
– Med vårt nya Stadium-koncept erbjuder vi morgondagens butik och tar shoppingupplevelsen till nästa nivå vilket gör det enklare och roligare att handla till sitt aktiva liv. Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden, säger Karl Eklöf, VD, Stadium Group.
Stadium höjer servicenivån genom att erbjuda sitt totala sortiment. Via order-in-store kan kunderna beställa varor som levereras fraktfritt till valfri Stadium-butik eller postombud.
– Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade, säger Karl Eklöf.
En ny kassalösning införs
Förutom order-in-store innehåller det nya konceptet uppdaterad butiksinredning med nya material, anpassad belysning och förbättrade exponeringsytor. Även nya färger, bilder samt en ny och öppen kassalösning utan kontanthantering kommer att implementeras.
Inför lanseringen har Stadium också uppdaterat sin onlinenärvaro med nytt gränssnitt och produktpresentation.
Kungsgatan i Stockholm först ut
Det nya Stadium-konceptet kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker. Första butiken med det nya konceptet finns på Drottninggatan i Stockholm från och med den 21 september.