E-handelsbolaget Parfym.se vässar organisationen med två strategiska rekryteringar. Catharina Lundberg, med bakgrund som inköpsdirektör Kicks, tillträder som Chief Purchasing Officer samt Chief Commercial Officer. Ehsan Ghaffari, med erfarenhet från Oriflame, tillträder som Chief Technical Officer och Chief Operating Officer.
Parfym.se grundades år 2005 med målet att utmana skönhetsbranschen genom att erbjuda skönhetsprodukter på nätet till bra priser. I dag är bolaget etablerat på marknaden och sedan en tid tillbaka inne i en intensiv utvecklingsfas.
Vill bli förstahandsval
Både Catharina och Ehsan kombinerar, enligt ett pressmeddelande, sina gedigna erfarenheter från skönhetsbranschen och digitalisering med ett starkt kundfokus.
Catharina Lundberg har drygt 25 års erfarenhet av affärsutveckling och omnichannel från flera av Sveriges mest kända livsstilsvarumärken, såsom Kicks, Åhléns och NK.
– Genom att bredda vårt sortiment, stärka vårt varumärke och ta tillvara på digitaliseringens möjligheter för att förstå framtida kundbeteenden vill vi utveckla Parfym.se till skönhetskundens förstahandsval, säger Catharina Lundberg.
Ehsan Ghaffari har 15 års erfarenhet av D2C (försäljning direkt till konsument) och omnichannel inom skönhet och hälsa från Europa och Asien.
Skala upp och transformera
Han varit drivande i att sätta upp organisationer för bland annat Oriflame, samt amerikanska och asiatiska bolag.
– Jag ser fram emot att, tillsammans med resten av teamet, skala upp Parfym.se, expandera internationellt och driva den digitala och operationella transformationen. Vi kommer att satsa stort på att optimera vår tekniska infrastruktur och arbeta ännu mer kundcentrerat för att komma närmare våra kunder. Vi vill skapa branschens bästa kundupplevelse, säger Ehsan Ghaffari.