Patrik Nygren Bonnier har rekryterats till tjänsten som ny marknadschef på Åhléns. Han kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Ikea Sverige
Patrik Nygren Bonnier har under de senaste fem åren drivit Ikea Sveriges varumärkesarbete. Dessförinnan var han marknadschef på Swedbank Försäkringar. Han har även femton års erfarenhet inom reklambranschen varav nio inom den egenstartade reklambyrån Vargen bakom sig.
Årets marknadschef
I början av 2018 tilldelades han utmärkelsen ”Årets marknadschef” av Marknadsföreningen i Stockholm.
– Patrik Nygren Bonnier, med sin erfarenhet från både detaljhandel och att driva framgångsrika varumärken med starka värderingar, kommer att bli en stor tillgång för Åhléns som nu befinner sig i en förändringsresa mot fullskalig omnihandel, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns.
Bottnar i värdegrund
Åhléns har under senare år gjort ett flertal uppmärksammade kampanjer som bottnar i företagets värdegrund. Företagets värderingar, jämlikhet, mångfald och hållbarhet, kommer även framöver att vara viktiga komponenter i kommunikationen.
Inspirerande kommunikation
– Det ska bli spännande att med mina nya kollegor få fortsätta att göra riktigt stark, angelägen och inspirerande kommunikation som ger Åhléns en fortsatt tydlig och självklar plats på marknaden, säger Patrik Nygren Bonnier.
Patrik Nygren Bonnier tillträder sin tjänst den 23:e april och kommer att ingå i Åhléns ledningsgrupp.
Läs även: Åhléns tar in Gap barn