Sportkedjan Stadium stärker upp marknadsavdelningen och rekryterar Pino Roscigno som ny marknadsdirektör. Pino kommer närmast från en tjänst som marknadschef på SPP och börjar på Stadium den första november.
– Det känns väldigt roligt att kunna välkomna Pino till Stadium. Han är en driven ledare med stor erfarenhet av att jobba med kundrelationer, både fysiskt och digitalt, säger Karl Eklöf, VD på Stadium.
Tjänsten är baserad i Norrköping
Pino Roscigno har över 20 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning från olika ledande positioner och har under de senaste sex åren arbetat som marknadschef på SPP. Pino kommer att vara stationerad på servicekontoret i Norrköping.
– Jag har alltid varit intresserad av träning och hälsa så jag ser verkligen fram emot att komma igång och bli en del av teamet som vill inspirera människor till ett aktivt liv. Stadium är unikt på många sätt och jag är otroligt taggad på att vara en del Stadiums fortsatta resa, säger Pino Roscigno.