Plantagen erbjuder sina kunder i Stockholmsområdet trädgårdstjänster i form av både rådgivning och praktisk hjälp.
Trädgårdshjälpen genomförs i samarbete med Adoer.com och TaskRunner. Adoer.com erbjuder, med sin digitala plattform, rådgivning över video samt access till utbildade trädgårdsmästare och arborister.
Marknad ökar kraftigt
TaskRunner, med sitt nätverk av Runners, kan hjälpa kunden med allt från gräsklippning till att köra bort sly.
‒ Marknaden för hushållsnära tjänster växer kraftigt och med Trädgårdshjälpen kan vi fullt ut möta de olika behov som våra kunder har. Det ska bli spännande att se hur kunden tar emot tjänsten, säger Karolina Åhs, Marknadschef på Plantagen.
Tydlig prissättning
De vanligaste tjänsterna är tydligt och enhetligt prissatta och beställningsprocessen är enkel. När Plantagen valde samarbetspartners var det ett krav att bokning och betalning genomförs tryggt och enkelt samt att RUT-avdrag kan tillhandahållas.
‒ Vår ambition är att först testa konceptet på liten skala för att sedan stegvis skala till fler butiker och regioner. Dessutom vill vi på sikt göra erbjudandet ännu skarpare genom att paketera produkt och tjänst samt erbjuda prenumerationstjänster, säger Lisa Mogard, Affärsutvecklingschef och projektansvarig på Plantagen.
Plantagens trädgårdstjänster kan bokas online eller direkt i Plantagens butiker i Bromma, Enebyberg, Frescati och Gustavsberg.