Taket är hetare än någonsin. Nu tävlar hotell och varuhus om att locka mest och flest till sina takterasser. Vi har samlat några av de mest inspirerande exemplen inför årets roof top-säsong
En extremt hög teknisk nivå skapar en personaliserad upplevelse som sammanfogar fysisk handel med e-handel. Nu öppnar man i ett flertal köpcentrum.
Jysk vill inspirera sina kunder mer. Det är en av anledningarna att man nu skruvar på sitt butikskoncept. Som ett led i detta öppnar man nu också en pop up-butik i samarbete med bloggaren och inredaren Hanna Wessman i Stockholm.
Ikea vill via en ny typ av pop up-aktivitet i citykärnan uppmana konsumenten att ifrågasätta sättet man ser på mat. Aktiviteten är en del av ett globalt tema som bottnar såväl i Ikeas affärsidé som i insikten om att maten förenar oss.
Det finska varumärket Marimekko presenterar sin vår- och sommar kollektion på Nordiska Designers hos NK i Stockholm. Och man gör det i en tillfällig pop up-butik.
Den vandrande handelsplatsen Popuzaren, eller pop up-bazaren, ska nu ta Göteborg ut i världen och världen till Göteborg. Med hög rotation på hyresgäster hoppas man kunna skapa en handelsplats för småskaliga lokala aktörer.
Ska du resa till eller i USA? Då kanske stöter på någon av Benefit Cosmetics uppiggande färgstarka varuautomater. Den rosa lilla bussen lär dessutom göra mången tankspridd resenär glad.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.