Second hand-försäljningen tappade fart – det tyder på att säsongsmönstret inom sällanköpshandeln följs.
Kedjan & Other Stories öppnar sin första butik någonsin på en flygplats. ”En inspirerande och dynamisk miljö”.
En ny digital plattform presenterar de senaste trenderna inom mode, inredning och återbruk.
Forskare har studerat vad som styr kundomdömen. En specifik parameter kan leda till att konsumenten får en skev bild.
Flying Tiger Copenhagen lanserar kundklubb. Man gör det efter en lyckad betatest som gav tydliga besked.
Ett nytt forskningsprojekt ska reda ut om åtgärder i butik även leder till minskat svinn hemma hos konsumenterna.
Förändringar i Nordstan: ”Arkitektur som öppnar upp köpcentrumet mot den nya stadsdelen som växer fram”.
Torsdag 26 september öppnar Åhléns i staden igen. Det sker tre år efter det att man lämnade stadskärnan.
En undersökning visar att konsumenterna känner sig ignorerade av annonsörer – och att man avstår från att handla från dessa varumärken.