Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.
Carrefour har inlett ett samarbete med svenska Deligate. Tillsammans ska man bekämpa matsvinnet i butikerna.
MWH of Sweden öppnar sin första fysiska butik. Varumärket erbjuder affärskläder för en aktiv livsstil under parollen "Move and Work in Harmony".
Företaget har medverkat till att 30,5 miljoner plastförpackningar har ersatts i svenska butiker. ”Vår hållbarhetsstrategi levererar miljöförändringar”.
Kedjan inleder en storsatsning på utbildning – produkt- och designteamen ska utbildas i cirkulär design.
Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.
Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.
Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.