Utökade skärgårdsleveranser, en buffet av second hand och lek samt en omprofilering av Innerstan. Det är några av veckans etableringsnyheter.
Lidl Sverige växer snabbt på TikTok. Bakom satsningen finns en uttalad strategi.
Butiksdöden har avstannat, men landsbygder står inför fortsatta utmaningar – och möjligheter. Två nya rapporter kartlägger tillgången till kommersiell service.
Många medarbetare i detaljhandeln är positiva till AI-teknikens inverkan på deras jobb. Det visar en ny undersökning.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
E-handelns omsättning minskade jämfört med samma månad 2023. Det finns en tydlig anledning till tappet.
Under sommaren öppnar Porsche sitt nya framtidskoncept för retail för första gången i Sverige.
En ny undersökning tar tempen på svenskarnas ekonomi. Den visar bland annat vad man väljer att köpa på delbetalning – och varför.
Första etableringen av Fritidsbanken i Stockholm och en pop up-butik på Stortorget. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Skincity’s erbjudande lyfts in i Kicks fysiska och digitala ekosystem.