Den klassiska varuhuskedjan har öppnat en ny ankarbutik i köpcentrumet. Konceptet innehåller en hel del nyheter.
Gallerier från över 20 olika länder visar upp sin konst på totalt 2 000 kvadratmeter i centrumet.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.
Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Nu har Ingka Centres öppnat sitt nya food & beverage-koncept. Här vill man att varje maträtt ska berätta en historia.
Återbruksaktören öppnar auktionshus online. Sortimentet uppdateras löpande med handplockade objekt.
En handlare vars butiksdröm äntligen blir verklighet och Rituals efterlängtade outlet-premiär. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Resor och socialt ansvar kombineras i fysiskt koncept. Samsonite ser det som en avsiktsförklaring.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.