Levi's butik har försetts med ett nytt koncept. Här skapar varumärket en unik lokalanpassad upplevelse.
Med lokal on demand-tillverkning vill kedjan minska klimatpåverkan, öka effektiviteten och skapa nya arbetstillfällen.
Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.
Efter två år med i huvudsak negativa tillväxttal verkar kunderna ha hittat tillbaka till e-handeln.
Varumärket har öppnat en ny destination för sin community i Meatpacking District i New York.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Sportvarumärket On utökar sin detaljhandelsnärvaro. Bara i år planerar man att öppna 15 till 20 nya butiker.
Kvinnor som är entreprenörer i handeln står inför en ökad risk för utbrändhet. Detta enligt ny forskning.
Mr Cake öppnar andra enheten i Göteborg och City Gross lanserar nytt format. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Ny teknik baserad på AI ska säkra att Ikeas medarbetare matchas med rätt utmaningar.