Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.
Ny studie kartlägger hur unga resonerar kring hållbara klädinköp.
Varumärket Blåkläder har använt solenergi under flera år. Nu har företaget ökat satsningen.
Sportföretaget Puma ska göra sin e-handelsupplevelse mer effektiv, smidig och personaliserad.
Kostnadsutvecklingen har toppat och 2024 blir året då den svenska ekonomin sakta vänder uppåt. Det menar HUI Research.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
Livsstilskedjan har prisats för sitt kreativa sätt att använda musik för att driva verksamheten framåt.
Begagnathandeln går mot strömmen. Omsättningen ökade i januari jämfört med månaden innan.
Nu verkar det äntligen lossna inom detaljhandel och Food & Beverage. Vi har sammanställt aktuella och kommande etableringar.
Hösten 2024 etablerar sig second hand-aktören Arkivet i Göteborg. Butiken blir Arkivets femte i Sverige.