Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Under 2023 minskade försäljningen av frukt och grönsaker i svensk dagligvaruhandel. Här är siffrorna.
E-handeln i Sverige minskade sin försäljning under 2023. Detta är anledningarna.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.
Puma har som mål att minska utsläppen i hela sin värdekedja. Nu har man uppmärksammats för sitt arbete.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Planeringen är i full gång inför etableringen av nästa generations kompaktbutiker.
Flera köpcentrum har lanserat satsningar på specifika ytor för ungdomar. Här är det senaste exemplet.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.