Covent Garden blir en allt hetare shoppingdestination i London. Bland de varumärken som öppnar butiker i området finns David Beckhams senaste modesatsning.
Lexington Company trotsar butiksdöden och öppnar flera nya butiker. Förutom den första butiken i Belgien har man nu öppnat det första flaggskeppet i Helsingfors.
KOMMENTAR. Amazons köp av Whole Foods är logiskt. Det finns ett släktskap mellan koncepten, och dagligvarukedjan medför också det Amazon är i stort behov av. Logistik, distribution och kompetens.
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård.
Matbutikens kunder kan numera köpa smoothies på egen hand från en maskin. Den görs av 100 procent naturliga ingredienser. En ny startup ligger bakom innovationen.
Sommartips. I det nyrenoverade Magasinet vid slottet hittar man under sommaren en butiken Mary’s Summerhouse, fylld med både gammalt och nytt.
En ny tjänst lanseras inom kort på den svenska marknaden. Sajten samlar rabatterade modeartiklar från olika nätbutiker till en och samma plats. Sortimentet består av 300 000 produkter.
Tre storstäder inom räckhåll och granne med några av Skandinaviens största turistmagneter. Det är förutsättningarna när en satsning på en ny designeroutlet nu inleds.
Ett ökat utbud av caféer och restauranger bidrar till att skapa en attraktiv stadskärna. Segmenten ”casual dining” och ”fast casual” är på stark framväxt.
Stora kedjor stänger butiker och ytorna gapar tomma i många köpcentrum. Allt fler planerar att bygga om verksamheten till att mer likna en stadskärna.