This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Nya upplevelser med augmented reality

Nya upplevelser med augmented reality

Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.

Ny kedja gör debut i Nordstan

Ny kedja gör debut i Nordstan

Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade kedjan om en restaurang i Nordstan. Med fokus på storstäder siktar man på ytterligare två etableringar under 2017.

Bolia bygger nya butiker i tre faser

Bolia bygger nya butiker i tre faser

Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Minskade köer med leverans på natten

Minskade köer med leverans på natten

En lagförändring som tillåter leveranser nattetid kan minska bilköerna i morgonrusningen. För varje lastbil som gör nattliga leveranser kan tre lastbilar plockas bort från trafiken i morgonrusningen. Det visar en ny studie.

Kiosk för självbetjäning på parkeringen

Kiosk för självbetjäning på parkeringen

Millennials vill gärna klara sig på egen hand, utan att behöva prata med personal. De kommer älska den här lösningen för självbetjäning som nu testas av Walmart.

Handelstrenders måsteguide till Warszawa

Handelstrenders måsteguide till Warszawa


Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.

Snabbt mode kräver kompetenta konsumenter

Snabbt mode kräver kompetenta konsumenter

Modet blir snabbare och snabbare. En ny studie har granskat de strategier som hängivna shoppare använder sig av för att bli kompetenta konsumenter av fast fashion. Det är en tidskrävande uppgift, visar det sig.

Här skapas ny yta för handel

Här skapas ny yta för handel

Nu presenteras nästa satsning i Region City i Göteborg – Älvtornet. Förutom bostäder och kontor innehåller området också ny yta för detaljhandel.

Ikea lyfter turismen i regionen

Ikea lyfter turismen i regionen

När ett nytt Ikeavaruhus öppnar ändras de lokala spelreglerna i detaljhandeln. Inte bara i Sverige. I den här staden är man övertygad om att den nya butiken ska bidra till att öka tillströmningen av turister.