Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Ett nytt detaljhandelsår är här – och med det NRF Retail's Big Show. Här är 15 butiker att inspireras av under besöket i New York.
Målet är att stärka attraktions- och konkurrenskraften i regionen. Gallerian blir ett nav för satsningen.
Wolt har från och med nu öppet dygnet runt i dessa fyra städer.
Under 2023 swishades det som aldrig förr. ”Vi växer så det knakar inom alla våra tjänster, såväl privat som företag”.
Lågpriskedjans försäljning under december slog alla tidigare rekord – en tung anledning var lyxsortimentet.
Världens största smörgåskedja etablerar sig i köpcentrum och Åhléns förlänger kontrakt för läget man funnits i sedan 1941.
Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.
Sociala medier präglar svenskarnas shopping. TikTok är den plattform som ökar snabbast enligt en ny studie.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.