I juni öppnar Jernhest sin första butik som också blir ett showroom. Företaget, som har en tydlig bikerprofil, specialiserar sig på smycken och kläder för män.
Digitala assistenter som Amazon Alexa spås bli "the next big thing" i retail. Och tekniken för med sig helt nya spelregler. Ett tecken på trenden är att Ikea nu lanserar produkter som är kompatibla med tekniken.
Från store till community. Nu lanserar Apple en stor satsning på workshops i samtliga butiker. Det är ännu ett steg mot att skapa något större än "bara" renodlade butiker.
Andelen självscannare har ökat dramatiskt. Kunderna gillar att använda tekniken och checkar gärna ut själva när det finns möjlighet. Det visar en ny undersökning.
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.
Resia och Kappahl inleder ett samarbete med fokus på resor och mode. I en tävling söker man en reporter som ska rapportera i företagens sociala kanaler.
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.
Linden Köpcentrum har varit Norrköpings modegalleria sedan 1977. Nu är det dags för 40-åringen att genomgå en omfattande renovering och modernisering. Fastighetsägaren Lundbergs satsar 100 miljoner i projektet.
Bilköparna har nu större förtroende för teknikföretag än de har för traditionella biltillverkare när det gäller självkörande bilar. Och provköra vill man göra via virtual reality.
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.