Innovativa betalsätt utvecklas för att skapa en enklare kassaprocess. En ny teknik där kunden identifieras och betalar med hjälp av handen testas nu skarpt i en butik.
Globaliseringen fortsätter att sätta sina spår i detaljhandeln. E-barometern visar på en ökad e-handel i Sverige – och att Kina är den största utländska favoriten.
Direct to Consumer. Gårdssällskapet ska nu via ett nytt samarbete "erövra resten av Sverige genom en effektiv e-handel".
Kedjan, som riktar sig till män, har över 77 salonger i bland annat USA, Tyskland och Spanien. Nu gör man entré på den svenska marknaden – i ett köpcentrum.
Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.
Airport retail är redo för takeoff – men det krävs mer än tandkräm och choklad. Här är fem tunga trender driver på utvecklingen inom ett område som väntas öka dramatiskt de kommande åren.
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
Matkedjan vässar nu sitt erbjudande med ett mer trendinriktat och oftare uppdaterat sortiment. Inspirationen hämtas in från världens ledande modescener via ett helt nytt team.
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.