Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.
Speed-dating har blivit allt vanligare inom näringslivet. Nu testar Ikea snabba muntliga intervjuer för att hitta personligheter som passar in i företagskulturen.
Om ett år slås portarna upp till ett helt nytt köpcentrum som bland annat innehåller ett gigantiskt periskop. Det miljövänliga centrumet använder de lokala förutsättningarna för sin drift.
En detaljhandelsexpert spår att detaljisterna inom kort kommer generera 50 procent av sin omsättning online.
Inspirationen är hämtad från Meatpacking District och Butlers Wharf. En gammeldags saluhall och kulinarisk skola ska lyfta upplevelsen i stadskärnan till nya höjder.
Nordic Council of Shopping Centres har delat ut pris till det bästa köpcentrumet 2017. Det gick till ett centrum som genomgått stora förändringar och visar på ett stort socialt engagemang.
Det kanadensiska varumärket Canada Goose öppnar två nya flaggskepp. Samtidigt inleder man en expansion av e-handeln som inkluderar bland annat den svenska marknaden.
NK fortsätter att satsa på tjänster. Efter att ha infört personal shopping, bröllopsservice, personal shopping home och style academy presenteras nu ytterligare en service: NK personal shopping man.
Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.
Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.