Nu är den nya planen för Härnösands stadskärna klar. Den innehåller nyheter som en gemensam kommunikationsplattform och tydligare skyltningar.
I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."
Mobilen skickar detaljhandelns gamla spelregler långt in på lagerhyllorna. Kunden har till slut tagit makten – och nu förändrar det retail för alltid. En ny rapport sätter fingret på fem tongivande trender pådrivna av mobilen.
I samband med att ett stort antal butiker rustas upp passar nu Lidl på att göra ytterligare satsningar. Ett café rullas ut i ett flertal butiker och ett nytt take away-koncept testas.
Retro- och hållbarhetstrenden ger gamla saker ett nytt och annorlunda värde. I en ny forskarstudie kring "re:heritage" har man studerat hur gamla saker nu säljs på ett nytt sätt där atmosfären är avgörande.
Kungsleden har tecknat ett nytt hyresavtal med H&M om 3 000 kvadratmeter i Växjö. Det blev startskottet för ombyggnaden och moderniseringen av affärshuset Tegnér.
I en ny rapport menar man att 2017 är året då e-dagligvarorna får sitt stora genombrott. Från väl inkörda rutiner ställs nu varumärken och kedjor inför utmaningen att hantera digitala frågor som sökrankningar och digitala röstassistenter.
Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.
In- och utcheckning via mobilen, automatisk tillgång till kundens preferenser och köphistorik. Under hösten lanseras en modulbaserad lösning för den som vill bygga framtidens butik.
Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.