Köpcentrumet har i år lämnat över skapandet av julkampanjen till barns fantasi och AI-teknik. Här är resultatet.
Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
De årliga trendrapporten kartlägger trender utifrån konsumtionen. Här är tre konsumenttrender.
Amazon har öppnat hållbar pop up-butik där man ger varorna en andra chans.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.
För att rusta sig inför årets julhandel – och minska köerna – väljer Bring att öppna ett eget pop up-ombud.
Bland vinnarna finns ett svenskt retailkoncept. Här är samtliga vinnare i Mapic Awards 2023.
I kampen mot svinnet lanseras nu en ny bok, fylld med kunskap och med svenska folkets svinnsmarta recept.
Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.
Ett spännande kvarter i vasst cityläge, ett gamingcenter i stenstan och varuhuskedjor som växer. Här är veckans nyheter om etableringar.