Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.
Den 25 juli öppnar Soso, som tidigare endast varit ett onlinebaserat märke, sin första fysiska butik. Affärsidén bygger på personalisering och miljöansvar.
Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden
En ny restaurang flyttar in i Vasagallerian i centrala Umeå. Orangeriet Boule & Bistros koncept bygger på att erbjuda kunderna både aktiviteter och god mat.
Nu ska tusentals smarta sensorer placeras ut i stadskärnor för att göra den hittills största kartläggningen av kundströmmarna. Ambitionen är att öka försäljningen, men också att förbättra bland annat kommunikationer.
Jula öppnar 2017 på handelsområdet Medskog, Hudiksvalls första riktiga externhandelsläge. Hyresvärd är Roph Invest.
Inom kort öppnar två helt nya butiker i Mood Stockholm när två varumärken med svensk bakgrund slår upp portarna i gallerian. För ett av dem är det den första svenska butiken.
Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.
Konkurrensverket har kartlagt hur många aktörer som erbjuder leveranser i Sverige. Dels för paketleveranser, dels för hemleveranser av livsmedel.
På ett år har KappAhl ökat andelen hållbarhetsmärkt mode med sextio procent, från 24 till 38 procent.