När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.
Matmissionen nyöppnar i Veddesta. Drygt fyra månader har gått sedan Matmissionen i Rågsved brann ned.
För den globala konsumenten är inte priset viktigast när man väljer butik. En ny undersökning visar att andra faktorer faktiskt är mer avgörande.
Ett mobilt handelslabb kommer i dagarna att transporteras till Gotland och Almedalen från Borås. Besökarna kommer att få ta del av morgondagens köpupplevelse.
OKQ8 Scandinavia breddar sitt praktikerbjudande med ytterligare en målgrupp – nyanlända akademiker.
Familjeägda hamburgerkedjan Max öppnar en ny restaurang i handelscentrumet Lugnetrondellen i Varberg.
Teknik med den här gemensamma nämnaren är framtiden, målgruppen som gör dig till vinnare och vikten av nya kontaktytor. Här är trenderna som sätter tonen i detaljhandeln framöver.
På fredag öppnar en ny pop up-butik i Umeå. Det är E-handlaren Sealoe som slår upp dörrarna till en tillfällig satsning i MVG-gallerian.
Millennials föredrar att äta i sin supermarket framför att besöka en snabbmatsrestaurang. Den lagade maten i butikerna känns fräschare enligt denna kräsna målgrupp.
I höst öppnar Wagner till Erikslund Shopping Center i Västerås. Man gör det med ett helt nytt butikskoncept.