Easy listening och lounge har varit en tydlig trend i musiken de senaste åren, men hos den här butikskedjan gick inte musiken hem. Nu stängs den av helt i 300 butiker.
Nu går Uniqlo från sin traditionella affärsmodell till att bli en verksamhet med fullt digitalt fokus. Ett nytt distributionscenter har redan invigts, och i höst öppnar kedjans första digitala flaggskepp.
Ica och Hemtex lanserar hemtextilprodukter under namnet Ica Home by Hemtex. Kollektionen, som består av bland annat textilier till kök, sovrum och badrum kommer att finnas i Ica-butiker och på icahemma.se från vecka 37.
Den mobila konsumenten är ett hett byte inom detaljhandeln, och Amazon blåser konkurrenterna av banan. Det gäller både tiden kunderna spenderar och hur ofta de kommer tillbaka.
Kungsleden installerar 17 laddstationer i fastigheterna Kista One och Hornafjord 1 i närheten av Kista Galleria.
Den brittiska varuhuskedjan växer internationellt och planerar nu ett tiotal butiker i Australien. Den första öppnar i Melbourne.
Lyxig branschglidning. Modedesignern Karl Lagerfeld ska nu ge en exklusiv och samtida modetouch åt ett nytt bostadsprojekt i Florida.
Less is more brukar det heta, nu får vi lägga till less sells more. Sortimentet hos detaljhandlare i Europa har minskat, vilket tilltalar kunderna. De har nämligen allt svårare att hitta i hyllorna.
Mathem och Nestlé/Nespresso blir medlemmar i Svensk Digital Handel. Tomas Kull, Vd och grundare för Mathem, och Therese Reuterswärd, E-Business Manager på Nestlé/Nespresso, kliver in i Svensk Digital Handels styrelse.